Armfelt

Häng med i Livrustkammarens arbete inför detta års stora utställning om Gustaf Mauritz Armfelt!

Veckans citat

Magdalena Rudenschöld

”Våra hjärtan förstodo hvarandra redan; och en enda blick var då tillräcklig för att säga hvad munnen ej vågade uttala….Jag lefde endast för glädjen att kunna uppfånga en enda blick från hans öga, som sade mig att jag var vacker, att jag var älskad af den, som oåterkalleligen bestämt mitt öde. Hvad denna första tid af min kärlek var lycklig!”

Ur Magdalena Rudenschölds memoarer

Single Post Navigation

Kommentera

